El Carnaval

El Carnaval (la ressaca del Carnaval).

Evolució:

Grup de Carnaval els guapus
Els Guapus de Tossa

EL CARNAVAL és una celebració que té lloc immediatament abans de l’inici de la quaresma cristiana. S’inicia amb el Dimecres de Cendra. Té data variable (entre febrer i març segons l’any). El carnaval combina alguns elements com disfresses, desfilades, i festes al carrer.

Cal recordar que el matí del dissabte de carnaval, a Tossa, es fa una rua de disfresses en bicicleta, anant de bar en bar a fer un petit aperitiu, en honor a en Xoxa, pescador legendari de la població. Hi participen molts de nens i pares, es mes aviat familiar.Abans, a Tossa, es feia un carnaval molt cassolà encara que molt divertit. La gent es disfressava i anaven al “Ruedo” o al “Oasis” i guanyava la millor disfressa. Més endevant es va evolucionar i es va fer una petita rua on es lluïen les disfresses, en poc temps s’hi van anar afegint comparses i carrosses molt divertides, com per exemple les de la pesca (S.D.P.M Turissa).

A l´hivern a la Costa Brava sud es celebra aquesta festa. Les tres poblacions s’han posat d’acord. Ho festegen en diferents caps de setmana, així les colles de carnestoltes poden assistir als diferents pobles.També van a Calella, Sant Feliu i Platja d’Aro.

El Carnaval d’Estiu.

Tossa té una tradició carnavalesca  important. Les colles Tossenques s’emporten la majoria dels premis de les poblacions veïnes. Això no és feina fàcil. Quasi totes les colles quan s’acaba el carnaval ja comencen a treballar, i molt, per poder competir l’any següent.

Colla de Carnaval
Canya i Conya de Tossa

Tal es el grau de perfecció d’algunes carrosses que l’ajuntament ha muntat una desfilada a l’estiu per que els turistes que ens visiten en aquestes dates puguin gaudir de la màgia de les excel·lents disfresses de les colles de la població. Normalment es fa al final d’agost.  Aquest any s’ha celebrat el dissabte 27 d’Agost. L’assistència a la rua ha estat immillorable. No hi cabia ni una agulla per veure-ho.

Destacar algunes de les colles tossenques:  Els guapus, Canya i Conya, Tik-Tak, Les Drac’s, La canya guapa, 6 de Ball i 4 de Gresca…Aquesta desfilada va des de la platja de Sa Bauma  o Mar menuda fins al racó. No son les carrosses completes, però sí una bona mostra d’elles.

Fer esment que d’entre totes les colles de Tossa, “Els Guapos”, “Canya i Conya” i “Tik-Tak”, que competeixen en les rues que abans hem esmentat, s’emporten la major part dels premis importants.

Realment la gent que no estem vinvulats directament amb el Carnaval i les seves colles disfrutem molt amb això.

www.infotossa.com

El Carnaval (la resaca del Carnaval).

Evolución:

Colla de carnaval
Colla Tik-Tak de Tossa

EL CARNAVAL es una celebración que tiene lugar inmediatamente antes del inicio de la cuaresma cristiana. Se inicia con el Miércoles de Ceniza. Tiene fecha variable (entre febrero y marzo según el año). El carnaval combina algunos elementos como disfraces, desfiles, y fiestas en la calle.

Antes,enTossa, se hacía un carnaval muy casero aunque muy divertido. La gente se disfrazaba e iban al “Ruedo” o el “Oasis” y ganaba el mejor disfraz. Más adelante se evolucionó y se hizo una pequeña rúa donde se lucían los disfraces, en poco tiempo se fueron añadiendo comparsas y carrozas muy divertidas, como por ejemplo las de la asociación de pesca (S.D.P.M Turissa).

Colla de carnaval
Les drac’s de Tossa

En invierno en la Costa Brava sur se celebra esta fiesta. Las tres poblaciones se han puesto de acuerdo. Lo festejan en diferentes fines de semana, así los grupos de carnaval pueden asistir a los diferentes pueblos.También van a Calella, Sant Feliu y Playa de Aro.Cabe recordar que la mañana del sábado de carnaval, en Tossa, se hace un desfile de disfraces en bicicleta, yendo de bar en bar a hacer un pequeño aperitivo, en honor a “en Xoxa”, pescador y personaje legendario de la población. Participan muchos niños y padres, es más bien familiar.

 El Carnaval de Verano.

Tossa tiene una tradición carnavalesca importante. Los grupos Tossenses se llevan la mayoría de los premios de las poblaciones vecinas. Esto no es tarea fácil. Casi todos los grupos cuando se acaba el carnaval ya empiezan a trabajar, y mucho, para poder competir el año siguiente.

Colla d carnaval
6 de ball 4 de gresca

Tal es el grado de perfección de algunas carrozas que el ayuntamiento ha montado un desfile en verano para que los turistas que nos visitan en estas fechas puedan disfrutar de la magia de los excelentes disfraces de los grupos de la población. Normalmente se hace al final de agosto. Este año se ha celebrado el sábado 27 de Agosto. La asistencia en el desfile ha sido inmejorable. No cabía un alfiler para verlo.
Este desfile va desde la playa de Sa Bauma o Mar Menuda hasta el rincón. No son las carrozas completas, pero sí una buena muestra de ellas.

Destacar algunas de las colles tossenses: Los guapos, Caña y Conya, Tik-Tak, Las Dragón s, La caña guapa, 6 de Baile y 4 Gresca …

Mencionar que de entre todos los grupos de Tossa, “Los Guapos”, “Caña y Conya” y “Tik-Tak”, son los que compiten con más fervor en las poblaciones cercanas acaparando multitud de premios.

Realmente la gente que no estamos vinvulados directamente con el Carnaval y sus grupos disfrutamos mucho con este espectáculo.

www.infotossa.com